News

AI is already interacting with the workforce in a more natural way and opens the doors for entirely different processes. Solutions for these processes can now be developed not as 1's and 0's, but rather with natural language providing great flexibility and speed to solution.

Therefore, true value to banks will be delivered when costly and long duration processes are reconceived. As banks evolve in maturity with AI and Gen AI, they will begin to give front line employees increasing autonomy and improved tooling that will enable increasing revenue while also reducing non-value add work. But once that tooling is in place and banks begin to reconceive processes there must be a focus to continue to redeploy staff to higher value roles.

The continuous upskilling of teams who use these new tools to do mire is not a one-time effort, it should be built into the talent model and measured. Banks who simply implement AI and GenAI to augment existing processes will likely not see the full value realization and could in fact only see increased costs. Banks who leverage AI and GenAI to support continuous transformation and improvement can take the foundational investments already made (e.g. cloud and data) and unlock further value.

Considering these points, the FinTech subsector is likely to move quickest, due to distinct execution advantages. Namely:

👨‍💻 The relative simplicity of their current operating models (considering products, processes, technology, data and organization) makes them less encumbered by the constraints of legacy systems and processes. They still have the flexibility to jump straight to newly-conceived processes without lengthy re-engineering of legacy.

🤖 They typically have a culture tilted to more rapide growth and innovation - their greater risk appetite means they will be willing to push AI capability to customers and intro production processes sooner. But there are risks associated with doing this, before having the appropriate guardrails and risk infrastructure in place.

Source: Deloitte

Latest
Business

Product Roadmap: Từ quản lý đến định hình tương lai cho doanh nghiệp

Trong bối cảnh kinh doanh ngày càng cạnh tranh, lộ trình sản phẩm không chỉ là một công cụ quản lý dự án, mà còn là chìa khóa để đạt được thành công dài hạn. Theo khảo sát của ProductPlan, 35% các nhà quản lý sản phẩm thay đổi lộ trình của họ hàng tháng hoặc thậm chí hàng tuần để thích ứng với thị trường. Lộ trình sản phẩm không chỉ đơn thuần là một danh sách các tính năng mà là một kế hoạch cao cấp mô tả tầm nhìn, chiến lược và định hướng sản phẩm của bạn trong dài hạn. Với sự hỗ trợ của lộ trình, bạn có thể dễ dàng thu hút sự đồng thuận từ các bên liên quan và đảm bảo rằng sản phẩm của bạn luôn tiến về phía trước. Hãy tưởng tượng bạn đang quản lý sản phẩm cho một công ty phần mềm lớn. Một lộ trình sản phẩm tốt sẽ giúp bạn điều phối các nỗ lực giữa các nhóm khác nhau và đảm bảo rằng mọi người đều nắm bắt được tầm nhìn chung. Một chiến lược thành công sẽ không thể thiếu lộ trình sản phẩm linh hoạt, nơi mà các sáng kiến lớn được ưu tiên để thúc đẩy giá trị cho khách hàng. Bạn cũng cần nhớ rằng, mỗi sáng kiến đều tiêu tốn nguồn lực và thời gian quý báu của tổ chức. Do đó, việc lập kế hoạch và ưu tiên sáng kiến nào trong lộ trình là cực kỳ quan trọng để đảm bảo thành công dài hạn. Nguồn: Product Plan #VMR #Workshop #TheNewPipeline #Realtech #RealtechxCTO #Tech #Event
BFIS

AI to Drive Finance Industry's Social Media Strategy in 2024

The financial services industry is entering a new era with the explosion of AI in 2024. According to a survey from the latest report, 41% of financial institutions are already using AI to create images and 66% are leveraging AI to edit and perfect text.
News

Đài Loan (Trung Quốc) là thị trường xuất khẩu ớt của Việt Nam tăng mạnh nhất, với 640%

Tính chung 7 tháng qua, tổng lượng ớt xuất khẩu của cả nước đạt 8.023 tấn, tăng 3,5% so với cùng kỳ 2023.
Market Report

57% of workers are willing to learn AI to stay competitive

BCG’s report analyzes the work priorities of global talent in 2024, based on a survey of 150,000 people in 188 countries. The report highlights the importance of understanding and meeting the needs of workers as GenAI technology changes the way work is done. Employers need to develop training programs and HR strategies to attract and retain talent in times of change.